[column width=”3/5″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
Vanaf januari 2013 werken alle tandartsen in heel Nederland met vaste tarieven. Deze tarieven zijn bepaald door de overheid. U kunt in de onderstaande lijst de tarieven raadplegen.
Vanaf 1 januari 2018 zijn wij verplicht om u te informeren over de tarieven van onze materiaal- en techniekkosten. Een overzicht vindt u hier.
U ontvangt de nota van Famed!
Waarom ontvang ik een nota van Famed?
Wij houden ons graag uitsluitend bezig met mondzorg op maat. Wij zorgen liever voor u dan dat wij veel tijd besteden aan de financiële administratie. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed.
Wat betekent dit voor u?
U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Betaling van uw nota
U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Bekijk alle betaalmogelijkheden op www.notavanfamed.nl.
Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Ga naar www.notavanfamed.nl of mail/bel met het Contact Center van Famed.
Alles online snel en gemakkelijk regelen
Op www.notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.
Heeft u vragen over uw ontvangen nota?
Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de website. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.
- notavanfamed.nl
- 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)
- contactcenter@famed.nl
Het Contact Center van Famed is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.
Privacy
Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij, uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacy beleid van Famed kunt u vinden op www.notavanfamed.nl.
Indien de te verwachten tandartskosten per behandeling boven de € 250,00 zullen uitkomen zijn wij verplicht u hierover te informeren. U krijgt van ons een begroting dit is een indicatie van de kosten die wij verwachten. De begroting kan altijd afwijken van de uiteindelijke nota. Niet alles is te voorspellen en zaken kunnen tegen zitten of meevallen. Wij vragen u om de begroting te tekenen voor gezien, zodat er achteraf geen onduidelijkheden kunnen ontstaan over de nota.
Wij werken met ZorgSom. Daarmee kunnen wij u een indicatie geven wat uw verzekering vergoedt. U blijft ten alle tijden wel zelf verantwoordelijk uw eigen bijdrage.
Fiscaal aftrekken van tandartskosten is ook in 2018 nog steeds mogelijk.
Wanneer de kosten van een kroon, brug of kunstgebit niet wordt vergoed door de verzekeraar komt u mogelijk in aanmerking voor aftrek.
Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Neem dan voor een vrijblijvend advies contact op met Dijk & Stant Belastingadviseurs.
Op basis van uw aangifte van vorig jaar kunnen zij u een indicatie geven van eventuele teruggave van de tandartskosten. Houdt u wel rekening met wijzigingen in uw omstandigheden welke van invloed kunnen zijn op de huidige situatie.
Dijk & Stant Belastingadviseurs kan geen garantie op belastingteruggave geven wanneer zij niet volledig geïnformeerd zijn.
U kunt hier het contactformulier invullen. Dijk & Stant Belastingadviseurs streven ernaar om binnen 5 werkdagen contact met u op te nemen.
U komt alleen in aanmerking voor vrijblijvend advies wanneer u ingeschreven bent als patiënt van Tandarts Den Haag. Vult op het contactformulier bij onderwerp in dat u via Tandarts Den Haag komt.
[/column]
[column width=”2/5″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]